tag:blogger.com,1999:blog-2758126489576219293.post4924513201217646486..comments2024-02-25T10:26:47.899+02:00Comments on OULUN 1: Sähköauto ei toimi pakkasessaOuluhttp://www.blogger.com/profile/03168717706389736137noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-2758126489576219293.post-79827583591372971272023-05-31T15:23:05.327+03:002023-05-31T15:23:05.327+03:00Meiltä ei löydy sähköautoa, mutta naapurissa on se...Meiltä ei löydy sähköautoa, mutta naapurissa on sellainen. Hän talvella kertoi, että auto ei toimi odotetusti. En tiedä, loppuiko ongelma jossain vaiheessa, vai veikö hän sähköauton huoltoon. Uskon, että varmasti tuon akun kanssa täytyy olla tarkkana. Tarkistetaankohan se määräaikaishuollossa? Johanneshttps://www.autoasisaimaankatu.fi/palvelut/9-auton-m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4aikaishuolto-lahdessa.htmlnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758126489576219293.post-88013184656275982112022-05-18T13:02:53.648+03:002022-05-18T13:02:53.648+03:00Meillä on ihan selvä tilanne, että uusi akku pitäi...Meillä on ihan selvä tilanne, että uusi akku pitäisi hankkia. Se on jo temppuillut viime talvena. Tästä kirjoituksesta on jo aikaa, mutta olisi kiva tietää mikä tämän auton kohtalo oli?<br />Hanneshttps://www.iisalmenautoala.fi/tyokalutnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758126489576219293.post-39801089341584155532011-03-11T20:13:29.271+02:002011-03-11T20:13:29.271+02:00Jäätyy ja jäähtyy - eläköön se pieni ero (h). Jäät...Jäätyy ja jäähtyy - eläköön se pieni ero (h). Jäätynyt vesipullo on aivan yhtä kylmä kuin jäähtynyt akku -20 asteen pakkasessa.Ouluhttps://www.blogger.com/profile/03168717706389736137noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758126489576219293.post-13299037662764879532011-03-11T15:25:16.844+02:002011-03-11T15:25:16.844+02:00.....hmm, pitäiskö Sinun kokeilla tuo ensin käytän........hmm, pitäiskö Sinun kokeilla tuo ensin käytännössä....kyllähän vesi jäätyy mutta kun akku on täydessä varauksessa (omainaispaino 1,28) niin jäätyy vasta -70°C:ssa joten ontuu ontuu tuo sinun ajatus..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758126489576219293.post-738043873430105272010-03-09T09:42:41.621+02:002010-03-09T09:42:41.621+02:00Kuten laskin aikaisemmin, ”ongelma” näyttää olevan...Kuten laskin aikaisemmin, ”ongelma” näyttää olevan akun pieni lämmönvarauskyky. Jos 1,5 litraa vettä lämmitetään 40 astetta, siihen kuluu sama 250 kJ energiaa. <br /><br />Jos 40-asteinen 1,5 litran vesipullo eristetään samalla (tyydyttävällä) tavalla, se viedään ulos tuuliseen 20 asteen pakkaseen ja sen jäähtymistä seurataan, siinä tuskin kuluu edes 24 tuntia, ennen kuin pullo on jäässä. Akku jäähtyy aivan samalla tavalla.Ouluhttps://www.blogger.com/profile/03168717706389736137noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758126489576219293.post-21692495446750275262010-03-08T22:36:21.275+02:002010-03-08T22:36:21.275+02:00,,,tuohon ABH:n kannattaa tutustua ihan käytännöss...,,,tuohon ABH:n kannattaa tutustua ihan käytännössä niin sen toiminta aukeaa kirjoittajalle paremmin...ostin ja pois en enää anna. Loistava ratkaisu ja vielä suomalainen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2758126489576219293.post-48208512725407721202010-03-05T20:35:29.708+02:002010-03-05T20:35:29.708+02:00Uusien autojen virrankulutus noussut yli 300% main...Uusien autojen virrankulutus noussut yli 300% mainostaa Varta ja Exide! Miten sitten akusta voi sen verran saada "ylimääräistä" tehoa kun kylmä akku kyykkää takuuvarmasti moisen kuormituksen edessä!<br />ABH järjestelmä=automaatinen akun varauksen ylläpito- ja huoltojärjestelmä.<br /><br />ABH:n lämmityselelmentti ja ohjainlaite tulee liimallisen eristeen alle. Eriste on erittäin tiukasti akussa kiinni. Kun akku on saavuttanut +20 asetetta ja lämmitys katkaistaan niin akku alkaa hiljalleen jäähtyä. Jos akun lämpö menee alle +10 asetta ajon aikana ABH lämmittää sen uudelleen. Kun sitten auto sammutetaan niin akku tietenkin jäähtyy pakkasessa. Kuitenkin 5mm eristeen vuoksi hitaasti koska tuo lyijymöntti on melkoinen "termospullo". Se on aamulla vielä reilusti plussan puolella jolloin sen lämpeneminen +20 asteeseen tapahtuu nopeasti. Yleensä nykyauton laturit ovat 80- 120 Amp. tuottavia.Kylmä akku ottaa (-18 asteisena) n. 3,7 Amp vastaan. ABH ei siis kuormita latausjärjestelmää koska laturin tuottoa on yllinkyllin. Kylmään akkuun laturin tuotto ei uppoa, lämpimään kylläkin.<br />Mitä hintaan tulee niin laturi+liitäntäjohdot+ABH on huomattavasti halvempi kuin auton hinaus korjaamoon viikonloppuna 200€ ja arkena 100€ ja akun vaihtotyö 60e, akku 150€, sijaisauto tai taxi töihinmenoa varten(myöhässä) + pakkasessa seisominen mikä ei ainakaan mielialaa kohota. Lisäksi sitten lukuiset vikakoodit jotka alijännitteisellä akulla startatessa aiheuttavat uuden korjaamokäynnin, kenties jonkin kalliin ohjainboxin hajottua. Jos on vielä auto jossa on lisälämmitin, joka asennettuna maksaa n. 1500-1700 €, virtaa kuluu niin paljon ettei sitä käytännössä voi juuri käyttää. Rahaa meni siis hukkaan. Nämä kun ottaa mukaan niin ABH ratkaisee monta ongelmaa. Jos auto maksaa 20-70.000 € mutta ei lähde käyntiin automyyjän lupauksista huolimatta on ABH oikea ratkaisu. Siksi järjestelmän nimi onkin "automaattinen akun varauksen ylläpito- ja huoltojärjestelmä".<br />Suomessa kehitetty, suomessa valmistettu,suomalaisiin olosuhteisiin.Anonymousnoreply@blogger.com