Jätin Prisman verkkosivulle
Asmo-laturin arvostelun, mutta sitä ei julkaistu. En tietenkään
ollut niin tyhmä, että olisin ostanut laturia, vaan arvosteluni
perustuu somesta esiin kaivamaani tietoon. Onneksi otin arvostelusta
kuvakaappauksen. Tässä se on ja joka sana on totta.
Tällaisen totuuden salaamisen vuoksi
aion irtisanoa jäsenyyteni S-Ryhmässä ja panna kaikki sen liikkeet
boikottiin.
Blogin kommentti:
Laturi on viimein tullut myyntiin
Prismoihin. Jos Prisma osti sijoitusmuistion mukaisesti 5000 laturia,
tekivät pahan virheen. Mistä löytyy 5000 valetarinaan uskovaa
ostajaa?
Hulluhan sitä täytyy olla, jos maksaa
siitä 40 euroa Prismassa, jos sen saa 20 eurolla Puuilosta. Tosin 20
euroakin on siitä liikaa.
Jonkun pitäisi mennä kysymään
jonkin Prisman johtajalta, miksi laturin pakkauksen kääntöpuolella
valehdellaan talopalosta. Asiakaspalvelusta sitä on turha mennä
kysymään.
Prisma mainostaa laturia turvalaturina, vaikka valmistaja on itsekkin kertonut oikosulun mahdollisuudesta. Pienoinen ristiriita.
VastaaPoistaLaitoin oman arvostelun laturista ja mainitsin lisäksi, että laturi ei toimi kaikissa puhelimissa.
Lukija otti uudelleen yhteyttä ja kertoi saaneensa alla olevan vastauksen Prismasta:
VastaaPoistaKiitos, että kirjoitit arvostelun tuotteesta ASMO TURVALATURI MICRO USB. Ikävä kyllä emme voineet julkaista arviota, koska se ei ollut suositustemme mukainen. Mielipiteesi on meille tärkeä ja pyydämme, että muokkaat arviotasi ja lähetät sen uudelleen.
”Suositustemme mukainen”..? Laturia olisi tietenkin pitänyt kehua.
Tämä on kaksinaamaista: negatiivista arvostelua, joka voisi vaikuttaa myyntiä vähentävästi, ei julkaista, mutta kuten kaikkialla muuallakin on nähty, positiivinen arvostelu, joka lisää myyntiä, koska kaikki ääliöt uskovat siihen, julkaistaan varmasti.
On luultavaa, että ASMOT jäävät Prismassa myymättä ja niillä tulee olemaan sama kohtalo kuin Puuilossa.
Pyydä liikettä todistamaan tuo pakkauksessa esitetty palo oikeaksi. Jos sitä paloa ei voi todistaa laturin sytyttämäksi, vähintää pakkaus pitää vaihtaa.
VastaaPoistahttps://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/markkinointi-ja-asiakassuhde/sopimaton-markkinointi-ja-menettely-asiakassuhteessa/harhaanjohtavuus/
Harhaanjohtavien tai totuudenvastaisten tietojen antaminen on kielletty sekä markkinoinnissa että asiakassuhteessa, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt.
Käytännössä kaikki laturin ostaneet olivat tehneet ostopäätöksen energiansäästön ja puhelimen vakiolaturin palovaaralla pelottelun vuoksi. Nuo ovat harhaanjohtavia ja totuudenvastaisia tietoja.
PoistaAinoat erot Asmon ja vakiolaturin välillä ovat suuri hintaero ja Asmon ”rele”, jonka hyödyllisyys on kyseenalainen. Laturin ainoana mekaanisena komponenttina sen MTBF-arvo on pienin ja siten se on vikaantuvin osa.
Prisman verkkokaupassa se on ollut Kesäkuun lopusta asti. Tuotesivulta voit klikata myymälät läpi: Oulun Limingantullin Prismassa se maksaa jopa 44,95. Joensuussakin.
PoistaS-Ryhmä on niin suuri, että heille on samantekevä, myykö tuote vai ei. Joensuun Prismassa on esimerkiksi 8 kpl VALKEE-huuhaakuulokkeita hyllyssä, johon kahteen vuoteen ei kukaan koskenut. Olen säännöllisesti dokumentoinut pölyn kertyminen pakkausten päälle.
Tarjosin 10€ yhdestä. Myyjät eivät ymmärtäneet pointtini. 200€ on edelleen hinta, ja kun hyllyssä on tilaa, ne jäävät siihen vaikka ikuisesti.
Kysyi Prismasta alla olevalla kysymyksellä tuosta tulipalosta.
VastaaPoistaArvosteluasi ei hyväksytä. Se ei ole suositustemme mukainen ja sitä pitäisi muokata. Periaatteessa tämä ei tietenkään ole arvostelu, koska se sisältää myös pyynnön.
Toisessa liikeessä, josta laturin aikoinaan ostin, samanlainen kysymys kuitenkin aiheutti heti toimenpiteitä. Kysymys ohjattiin ostoon. Kyseisen liikkeen ostopäälikkö kysyi suoraan valmistajalta todistetta palon syttymissyystä. Vastauksen saamiseen meni kauan ja muistaakseni kolmannella kyselykerrallakaan sitä todistetta ei tullut.
Liike ei halunnut mainostaa nettisivuillaan tulipalolla, josta ei toimitettu todistetta. Tästä syystä esimerkki anoppilan palosta poistettiin laturin esittelytiedoista.(Se palo tosin mainitaan myös pakkauksessa.) Laturin olisin saanut palauttaa halutessani liikkeeseen ja saanut rahat takaisin, koska laturi ei toimi Xcover2 puhelimessa.
Alla kysymykseni Prismaan.
Onko tuo laturin sytyttämä tulipalo totta?
Pyytäisin selvittämään tuon pakkauksen tulipalon todenperäisyyden. Minä olen ostanut tuon laturin toisesta liikkeestä juuri tuon pakkauksen tulipalolla pelottelemisen vuoksi. https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/markkinointi-ja-asiakassuhde/sopimaton-markkinointi-ja-menettely-asiakassuhteessa/harhaanjohtavuus/ Harhaanjohtavien tai totuudenvastaisten tietojen antaminen on kielletty sekä markkinoinnissa että asiakassuhteessa, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt.
Pitäisikö tuon laturipakkauksessa mainitun palon todenperäisyydestä kysyä suoraan hankintajohtajalta tai elektroniikan ostoista vastaavalta ryhmäpääliköltä?
VastaaPoistahttps://www.s-kanava.fi/web/s-ryhma/tavarantoimittajille#odotuksemme-sinulle
Kyllä. Asiakaspalvelun asenne on aina: me ollaan vaan työssä täällä (ja vitut me sun ongelmista mitään välitetä).
VastaaPoistaLähetin toisen arvostelun jo eilen. Vastausta ei ole tullut eli ei ainakaan vielä ole suositusten vastainen..
VastaaPoistaAlla arvostelu.
Tähänkin laturiin voi tulla oikosulku.
Miten tätä voidaan mainostaa turvalaturina, koska verkkokaupassa esitettyyn kysymykseen oikosulun mahdollisuudesta valmistaja on vastannut, että tähänkin laturiin voi tulla oikosulku. Huomatkaa myös, ettei laturi toimi kaikilla puhelimilla. Pyytäkää lista niistä puhelimista valmistajlta. Xcover on yksi malli, jossa laturi ei toimi. Huomasin laturin ostamisen jälkeen valmistajan ilmoituksen Indiegogon kommenttiosiossa. Olisi tästä ongelmasta voitu mainita esim. laturin tuotetiedoissa.
Prisman kokoisen tavarataloketjun ei pitäisi myydä tuotetta, jonka pakkaustiedoissa valehdellaan. Virheellisen tekstin peittäminen esim. tarralla ei tietenkään riitä, koska laturilla on jo tietty maine.
VastaaPoistaPrisman pitäisi vetää laturit pois myynnistä, palauttaa ne valmistajalle ja vaatia maksettu summa takaisin. Erimielisyydet voitaisiin sitten ratkoa oikeudessa.
Ehkäpä Prisman matkapuhelintarvikkeiden ostosta vastaava henkilö saatiin ”vakuutettua”, että laturista tulee hitti. Ne olivat varmasti nämä vanhat tutut valheet:
palotarina
turvallisuus
energiansäästö
ekologisuus
Jos jollakin on toimiva merkkilaturi, mutta hän siitä huolimatta menee Limingantullin Prismaan ja maksaa siellä 45 euroa Asmosta, hän on akuutin psykiatrisen konsultaation tarpeessa.
Tuohon listaan voisi lisätä vielä patentin. Patentilla on vaikutusta siihen, uskaltaako jälleenmyyjä ostaa tuotetta ison erän. Patentoidun tuotteen kohdalla vastaavilla ominaisuuksilla olevaa laturia tuskin ilmaantuisi kilpailevan myyjän markkinoille. Nyt semmoinen on mahdollista, koska laturille ei olekkaan patenttia. Kilpailija voisi valmistuttaa ja myydä täysin samanlaisen laturin 15 eurolla, koska patentin suojaa ei ole.
Poistahttp://www.kaleva.fi/uutiset/talous/patenttihakemukset-kaantyivat-nousuun/765086/
PoistaGrillimaisteri 12.7.2017 09:24
Toimittajatkin voisivat sitten jatkossa varmistaa jutuissaan, että onko se haastattelijan kertoma patentti todellakin hyväksytty vai vasta jätetty hakemus. Muutenkin voisitte suhtautua kriittisemmin niihin tarinoihin ja varmistaa, onko jokin asia todella tapahtunut.
Arvostelun kautta palon syttymisyyn tiedustelu ei mennyt läpi. Laitettiin kysymys suoraan ylemmälle taholle.
VastaaPoistaSe on hyvää näyttöä tahallisuudesta, jos laturia kaupataan/kaupattiin jälleenmyyjille väärin tiedoin. Jos tuo pakkauksessa mainittu palokin on satua, niin ei se sinne itsestään ole tullut. Kaikki on ollut tarkkaan harkittua. Mediahiljaisuus ko yrityksen kohdalla johtuu joko siitä, että toimittajat eivät halua enää tehdä haastatteluja tai sitten niiden haastattelupyyntöihin ei vastata. Miksi Mr Chargerin kampanjan päättymisestä ei uutisoida?
VastaaPoistaMr:n kampanjan päättymisestä ei varmastikaan uutisoida sen vuoksi, koska se oli täysi floppi.
PoistaSuomen tunnetuin muotoilijakaan ei pystynyt muotoilemaan ihmisiä kiinnostavaa laturia. Sijoittajien kannalta tämä floppi oli paha takaisku. Niiden sijoittamat rahat kuluvat kokoajan. Uusia sijoittajia ei varmasti saada mukaan. Pahimillaan entisetkin alkavat kyselemään lakimiesten välityksellä, että menikö tämä kuten luvattiin?
PoistaMinkä mukaan Privanet laskee Asmo Solutionin arvoksi 3.38 miljoonaa?
VastaaPoistahttps://privanet.fi/investing/kyl
kasvulista
Omistaakohan Privanet Asmo Solutionia?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/privanetin-toimintamallit-kauppaa-harskisti-sontaa/JREXuAfv
Arvo määräytyy varmastikin seuraavasti:
Poistaosakkeen hinta x osakkeiden lukumäärä
Myyntihintakilpailu näköjään käynnissä Privanetin kasvulistalla. Mä en ostas osaketta edes 19,90 hinnalla. Sillä hinnalla saa sentään Gambinaa pari pulloa ja pantissakin on 20 senttiä kiinni varmemmassa tallessa kuin nuissa osakkeissa.
PoistaYhtään arvostelua ei ole vielä tullut. Eivätkö ostajat ole tyytyväisiä Asmoon eivätkä he halua kehua sitä vai eikö latureita vain ole vielä yhtään myyty?
VastaaPoista