Liikkuessaan eilen kaupungilla Reiska
kuuli huhun, että blogistakin tuttu oululaisyrittäjä olisi ostanut
uuden (tai oikeammin käytetyn) auton.
Mutta eihän siinä (auton ostamisessa tai vaihtamisessa) ole mitään
ihmeellistä, koska useimmat tarvitsevat auton liikkumiseen,
vaikkakin monen lyhyen matka voisi tehdä myös kävellen. Tarkistus
osoitti huhun todeksi.
Ihmeellistä tässä on sen sijaan se, mitä
paljastuu auton spekseistä. Päästöjä tulee niin paljon, että heikompaa oikein huimaa. Polttoainettakin kuluu 20 litraa sadalla
kilometrillä kaupunkiajossa.
Tässä on hirvittävä ristiriita: yrittäjän valmistama tuote on yrityksen väitteiden mukaan energiaa säästävä ja ekologinen, mutta auto on kaikkea muuta kuin energiaa säästävä ja ekologinen.
Miten se eräs menneiden aikojen
kirkonmies oikein sanoi..? ”Älkää tehkö niin kuin minä teen,
vaan niin kuin minä sanon.”
Liittyykö tämä auto kenties laturiyrittäjään?
VastaaPoistaEli kyseessä luultavasti tämä menopeli:
Poistahttp://www.nettiauto.com/porsche/cayenne/7647418
Eikö sijoittajien rahoilla raskittu uutta ostaa? No törsäys on nyt aloitettu.
PoistaAsmo solutions new idea is a battery management app on Android. There are exactly 1000 apps like that out there. It is time for calling it unique, the first and for Kaleva to make a series of interviews on the great invention. Plus Tekes to inject some of our money. After all the Porche must be filled up every second day.
VastaaPoistaThat explains the NYT news AS having coders as employees... Kaleva, wake up!
VastaaPoistaAsmo saloranta has also the Frozen vision oy project which was before the charger ripoff. That also went down the toilet as far as I can tell. He has people working for him at least publicly with software development.
PoistaThe calm before the storm. I know.
VastaaPoista