Kalevassa oli eilen maustettuja
alkoholijuomia valmistavan Pramian mainos. Yritys luonnehtii itseään
seuraavasti: ”Vastuullinen viinatehdas Pramia”.
Sehän ei tietenkään pidä
paikkaansa. Niin Alkon, Pramian kuin muidenkaan alkoholijuomia
valmistavien yritysten toiminta ei tietenkään voi olla
vastuullista. Vastuu, jos sitä Pramialla (tai muillakaan
valmistajilla) on yleensä edes lainkaan, lakkaa siinä vaiheessa,
kun ”janoinen” ostaa jotakin janonsammuttajaa Alkosta. Tuon
jälkeen ”vastuu” siirtyy ostajalle kaikkine seurauksineen.
Yhtä irvokasta on osallistua Hyvä
Joulumieli -keräykseen. Tokihan Pramiassa tiedetään, että ”hyvä
joulumieli” on jouluaattona kaukana siinä vaiheessa, kun perheen
isukki on päässyt kunnolla vauhtiin nautittuaan riittävän määrän
Pramian ja muiden valmistamia tuotteita.
Vain vastuullisia tekoja
Siinä on toinen Pramian mainoslause.
Tarkemmin tutkien se tarkoittaakin seuraavaa: ”100% kotimainen
kierrätysmateriaali, 100% suomalainen tuotekehitys ja työ sekä
100% oma tuulivoima tekevät meistä kiertotalouden edelläkävijöitä.
Pramian muovipullo on merkittävä ekoteko, jonka sisällöstä on
lupa nauttia.”
Pramia kantaa vastuun vain
tuotannostaan, muu vastuu jää sitten loppukäyttäjälle ja
yhteiskunnalle. Gambina-mies empiirisen kokemuksensa perustella
tietää sen.
Pramia ei ole unohtanut nuoria
Usein väitetään, että nuoret
unohdetaan aina, mutta Pramiaa ei voi syyttää ainakaan tuosta.
Pramialla on tuotannossaan useita erityisesti nuorille suunnattuja
tuotteita. Niitä ovat mm. miedot juomat kuten Kelkka, Kupla ja Bläk.
Väkevät juomat Salmiakki Lakritsi ja Silver Toffee ovat varmastikin
myös nuoren makuun. ”Hopeatoffeen makuinen likööri”
houkuttelee varmasti maistamaan...
”Samettisen pehmeä Silver-Toffee tuo
mieleen muistoja: se maistuu ja tuoksuu juuri kauppojen hyllylle
palanneelta Hopeatoffee-retroherkulta.”
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti