lauantai 3. joulukuuta 2016

Sama peli jatkuu...

Jälleen yksi uusi pettynyt Asmo-laturin ennakkotilaaja IndieGogossa. Graham, joka nimestä päätellen lieneekin britti, oli arvatenkin tilannut Asmo-laturin UK-version, jota ei (jostakin oudosta syystä) valmisteta. Vaikka Asmo Solutions oli kahdesti pyytänyt Grahamia lähettämään yhteystietonsa (tms.), siitä huolimatta Asmo Solutions ei ole tehnyt maksun palautusta.


Onko tässä kyse vanhasta ”väsytystaktiikasta”, jolla asiakas pyritään väsyttämään tämän perätessä täysin oikeutettuja vaatimuksiaan? Tämä on tuttua monen huijariyrityksen kohdalla: jos asiakas oli maksanut jonkin ostoksen ennakkoon mutta ei pitkästä odotuksestaan huolimatta ollut saanut ostostaan, huijari voi luottaa siihen, että asiakas yksinkertaisesti väsyy peräämään oikeuksiaan eli saada maksamansa tuote tai rahansa takaisin, kun tämän annetaan vain odottaa ja odottaa...

Joka tapauksessa tässä tulee lisää ilmaista ja ”hyvää” mainosta Asmo Solutionsille.

Yrityksen fb-sivulle tulevien myönteisten kommenttien määrä on paljon vähäisempi. Mikähän mahtaa olla syynä siihen? Voisiko syynä olla pettymyksen tunne pakkauksen avaamisen jälkeen, kun sisältä paljastuu jopa kaksi vuotta odotettu Asmo-laturi, joka ei ehkä ollutkaan aivan odotusten tai ainakaan siitä maksetun hinnan mukainen? Hiipiikö mieleen epäilys, että kädessä pideltävä Asmo-laturi olikin huono ostos? Tuskinpa tuosta voisi ainakaan antaa positiivista palautetta...


Joka tapauksessa tuollaiset myönteiset kommentit herättävät pakostakin hienoista säälin tunnetta. Onko elämä joillakin todellakin niin sisällyksetöntä, että jonkin nettiostoksen tilauksen saapuminen on niin suuri asia (päivän kohokohta), että siitä täytyy mainita erikseen somessa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti